Παρασκευή 16 Ιανουαρίου 2009

Με αφορμή ένα βιβλίο: Οι Επτά Ακτίνες

Διαβάζω αυτή την εποχή το βιβλίο του Κου Ταμβάκη "Οι επτά ακτίνες" μία ομολογουμένως εξαίρετη προσπάθεια εκλαίκευσης και παρουσίασης του έργου της Αλίκης Μπέιλη σε απλή γλώσσα. Διαβάζω το βιβλίο και θυμάμαι ερωτήματα και απορίες αναγνωστών από άρθρα που είχα γράψει κι εγώ στο Myhoroscope θέλοντας να παρουσιάσω το θέμα αυτό της Εσωτερικής Αστρολογίας. Θυμάμαι τις ερωτήσεις για το πώς θα μπορούσαμε να "υπολογίσουμε" τις ακτίνες στους χάρτες μας ή να αντιστοιχίσουμε εν πάσει περιπτώσει το σύστημα των ακτίνων στα όσα ξέρουμε ήδη από την παραδοσιακή αστρολογία.

Ο Κος Ταμβάκης ξεκινά παραδοσιακά λέγοντας τι περίπου ιδιότητες έχει η κάθε ακτίνα, κάνει όμως ορισμένες σωστές επισημάνσεις, απαραίτητες για όλους τους απλούς εραστές της αστρολογίας. Επισημάνσεις όπως το γεγονός ότι δεν υπάρχει κάποιος ποσοτικός τρόπος να βρει κανείς την ακτίνα του σχετίζοντας το χάρτη του με βάση την παραδοσιακή αστρολογία που γνωρίζουμε με τις ακτίνες. Υπάρχει μόνο ποιοτικός. Δεν μπορεί κανείς να πει για παράδειγμα έχω τα τάδε ζώδια και τις τάδε ποιότητες, να κάνει κάποιου είδους πρόσθεση ή αφαίρεση και να καταλήξει ότι τον χαρακτηρίζει η τάδε ακτίνα.

Καθένας από μας μπορεί ωστόσο γνωρίζοντας κάποιες βασικές παραδοχές να εξετάσει ποιες ακτίνες των χαρακτηρίζουν περνώντας απλά από μία διαδικασία αυτογνωσίας. Γνωρίζοντας κανείς ποιος είναι, μπορεί να καταλάβει και τις ακτίνες που τον χαρακτηρίζουν, χωρίς να ψάχνει το χάρτη του για επιβεβαίωση.

Αν ζητά κάποιος για παράδειγμα διαρκώς να έχει τον έλεγχο των πραγμάτων, είναι πιθανόν να έχει μέσα του επιδράσεις της 1ης ακτίνας. Αν θέλει να είναι διαρκώς αρεστός, πιθανόν της 2ης, αν υποψιάζεται πάντα τους άλλους, ίσως της 3ης. Αν έχει φαντασία, αλλά είναι μάλλον ασαφής και καλλιτεχνικός τύπος (και λίγο αναξιόπιστος) μάλλον της 4ης. Αν είναι υπερβολικά προσγειωμένος και δεν ξεκολλάει από τους τύπους, μάλλον της 5ης. Αν είναι βίαιος και αντιδρά σπασμωδικά στην αμφισβήτηση των απόψεων του, μάλλον της 6ης. Αν έχει κόλλημα με τους τύπους και το απόκρυφο, πιθανόν της 7ης.

Καθένας από μας απαρτίζεται από τρεις κόσμους λειτουργίας, τον κόσμο της μορφής, τα συναισθήματα και της σκέψης. Σε κάθε ένα από αυτούς τους κόσμους κανείς μπορεί να έχει διαφορετική επίδραση από ακτίνα. Στο φυσικό μου χώρο εγώ για παράδειγμα ζητώ πάντα να τα έχω όλα σε τάξη. Τα γραπτά μου είναι πάντα τακτοποιημένα και το γραφείο μου πάντα οργανωμένο. Θεωρώ πολύ πιθανό λοιπόν να είμαι άνθρωπος της 7ης ακτίνας στα θέματα της καθημερινότητας μου.

Η σκέψη μου όμως αντίθετα όταν απλά κουβεντιάζω είναι άναρχη και κυριαρχείται από τη φαντασία. Στις συζητήσεις με κατηγορούν ότι άλλες φορές παίρνω τη μία άποψη κι άλλες την άλλη. Προσπαθώ πάντα να βρίσκω τη μέση λύση και να κρατάω τις ισορροπίες. Αν κάποιος υποστηρίξει πλήρως την επιστήμη θα του θυμίσω τον εσωτερισμό. Αν υποστηρίξει ότι τον απήγαγαν εξωγήινοι θα τον προσγειώσω στην πραγματικότητα. Εκφράζω απόψεις που φαίνονται ασαφείς και προκαλούν αντιδράσεις ειδικά από άτομα με επιδράσεις 5ης ακτίνας, που θέλουν πάντα κάτι συγκεκριμένο, ζητούν για όλα λογικές εξηγήσεις και μπερδεύονται πώς γίνεται κάτι τη μία φορά να είναι έτσι και την άλλη αλλιώς.

Μέσα μου όπως και όλοι έχω διαφορετικές επιδράσεις που υπερισχύουν άλλες φορές η μία και άλλες η άλλη. Ο κόσμος αντιλαμβάνεται πότε τη μία πότε την άλλη πλευρά και πολλές φορές έρχεται σε σύγχυση. Αλλά μήπως το ίδιο δε συμβαίνει με όλους μας;

Ο Κος Ταμβάκης μας δίνει ένα πρακτικό οδηγό εύρεσης των ακτίνων που μας επηρεάζουν στη ζωή μας. Χωρίς χάρτες όμως, χωρίς ποσοτικές προσεγγίσεις του τύπου έχω τον τάδε πλανήτη εκεί, άρα είμαι κάτω από αυτή την ακτίνα. Πιθανόν να βρει κανείς αντιστοιχίες τέτοιες. Η τέταρτη ακτίνα είναι η ακτίνα της Σελήνης και του Ερμή κι εγώ είμαι Καρκίνος με ωροσκόπο Δίδυμο. Η 5η είναι του Κρόνου κι έχω Κρόνο στον ωροσκόπο, ενώ η 7η του Ουρανού κι έχω Μεσουράνημα στον Υδροχόο. Ψάχνοντας μπορεί να βρει κανείς αντιστοιχίες. Αλλά όχι και γενικεύσεις.

Η μόνη γενίκευση που περιέχεται στο βιβλίο είναι η γενική κατεύθυνση του τριπόλου Ήλιος - Σελήνη - Ωροσκόπος. Αλλά πόσοι από μας ανταποκρινόμαστε αποκλειστικά και μόνο στις τρεις αυτές επιδράσεις; Πολύ λίγοι υποθέτω.

---------

Το βιβλίο μου άρεσε γιατί έχει και αναφορές στον κόσμο που ζούμε. Εξηγεί τις πλάνες των διαφόρων τύπων ακτίνων και βοηθά τον αναγνώστη που ψάχνεται να ψάξει τον εαυτό του και τον κόσμο γύρω του από μία άλλη πλευρά. Έχοντας διαβάσει αυτό το βιβλίο, μπορεί αν βλέπει κανείς στις ειδήσεις θέματα για βία και τρομοκρατία, να σκέφτεται τι σημαίνει για τον κόσμο μας 6η ακτίνα. Ποιοι λαοί επένδυσαν στην ιστορία τους στις ιδιότητες αυτής της ακτίνας (την αφοσίωση, την πίστη, τον οπαδισμό αλλά και την υπακοή σε σωτήρες) και τι κέρδισαν και τι χάνουν σήμερα στην πορεία τους.

Από την άλλη μπορεί να κοιτάξει και ποιοι λαοί επένδυσαν στην επιστήμη, τη γνώση και την ανάπτυξη ορισμών αλλά και τον περιορισμό της φαντασίας για το κάθε τι και να αναρωτηθεί πού έχουν φτάσει κι αυτοί ως τώρα και πού μπορεί να καταλήξουν. Ίσως τότε αποκτήσει μία ιδέα για το τι σημαίνει διεθνώς η ανάπτυξη της 5ης ακτίνας.

--------

Το βιβλίο μου άρεσε υπερβολικά και πιστεύω ότι ήταν απολύτως απαραίτητο για όσους είχαν μελετήσει το σύστημα της Μπέιλη αλλά δεν είχαν από κάπου να πιαστούν για να κάνουν το επόμενο πρακτικό βήμα. Επιμένοντας στην ποιοτική προσέγγιση ο Κος Ταμβάκης μας δίνει με απλά λόγια μία κατεύθυνση για να ξεκινήσουμε.

1. Τρεις κόσμοι (σώμα, συναισθήματα, νους) και τρεις ακτίνες. Ποιες χαρακτηρίζουν εμάς;
2. Στο σώμα μας θα βρούμε να εκδηλώνονται μία από τις 3 και 7
3. Στα συναισθήματα μία από τις 2 και 6
4. Στο νου μας μία από τις 1, 4 και 5.

Με λίγη αυτογνωσία λοιπόν μπορούμε να βρούμε κάποια άκρη για τον εαυτό μας. Κι αν θέλουμε να το αντιστοιχίσουμε μετά στο χάρτη, μπορεί και να το κάνουμε. Με κάποια όψη, με κάποια θέση με κάποια "σφραγίδα".

Κι αν κάποιοι από μας νομίζουν ότι έχουν μπει στο δρόμο της μαθητείας, η Μπέιλη μας πάει κι ένα βήμα παραπέρα.

1. Καθένας από μας, εάν "συνενώσει" τους τρεις κόσμους σε μία προσωπικότητα, έχει και μία ακόμη ακτίνα να επιδρά σε όλη του την προσωπικότητα.
2. Αν καταφέρουμε να συνενώσουμε τους τρεις κόσμους σε μία θέληση, τότε οι ακτίνες του Ήλιου, της Σελήνης και του Ωροσκόπου αρκούν για να μας δείξουν από πού ερχόμαστε και προς τα πού πάμε. Αν όμως... Ένα μεγάλο Αν...

Σας συνιστώ ανεπιφύλακτα τη μελέτη του νέου βιβλίου, αγαπητοί αναγνώστες. Τουλάχιστον σε όσους ενδιαφέρονται για το θέμα. Αλλά και σε όσους, δεν μπόρεσαν ή δεν κατάφεραν να μπουν στη δύσκολη γλώσσα της Πραγματείας των Επτά Ακτίνων της Μπέιλη, το βιβλίο αυτό δίνει μία πολύ καλή εισαγωγή. Μπορούν να ξαναπροσπαθήσουν.

Καλή δύναμη σε όλους...

1 σχόλιο:

_ είπε...

Πόσο σε καταλαβαίνω στο σημείο που αναφέρεσαι στις φαινομενικές αντιφάσεις. Εγώ παίρνω πολλές φορές το μέρος του διαβόλου για να μάθω (ο διάβολος μέσα μου αρνείται να υπακούσει στην αυθεντία που κατασκευάζει νοητικά άκαμπτα σχήματα, - πράγμα που είναι σύνηθες κατά την γνώμη μου σε πολλούς εσωτερικούς κύκλους-, αλλά τελικά στη γνώση αποσκοπεί η αμφισβήτηση μου. Σπάνια όμως μένω στα δόγματα). Σωστά λες και για τις ακτίνες. Δεν υποτάσεται ο άνθρωπος σε νοητικά σχήματα, ούτε κατηγοριοποιείται κατά τη γνώμη μου τόσο εύκολα. Αυτό το λάθος το κάνουν και στην Αστρολογία και είναι κάτι που σιχαίνομαι.Aπό το δηλητήριο και το μίσος κάποιων Εσωτεριστών που μάλιστα υποστηρίζουν τις ευγενείς ατραπούς και όλα αυτά, έχω φάει γερή φρίκη ανά περιόδους βέβαια. Και από το φαρισαισμό επίσης. Λειτουργείς τελείως, μα τελείως διαφορετικά σε διαφορετικούς χώρους, με διαφορετικούς ανθρώπους, σε διαφορετικές εποχές, και κυρίως έχεις το δικαίωμα για να μην πω υποχρέωση να αναθεωρείς ριζικά την κοσμοθεωρία σου. Είμαι περήφανος που έχω αλλάξει τουλάχιστον 3 φορές στη ζωή μου κοσμοθεωρία και έχω περάσει από ουκ ολίγες ομάδες που ψάχνονταν (πού πήγε ο Ταύρος οεο;)